Pentru ca multi dintre clientii magazinului nostru pun intrebari absolut normale legate de siguranta cumparaturilor online, ne-am gandit sa pregatim o sectiune legata de acest subiect.
Iata cateva dintre conditiile minime pe care ar trebui sa le asigure un magazin online pentru a convinge un client sa plaseze comenzi:
- Asigura-te ca magazinul este functional de o perioada minima de timp - magazinele online care si-au inceput activitatea de o perioada mai lunga de timp au avut ragazul necesar sa se dezvolte, sa isi optimizeze suportul oferit clientilor si sa isi testeze si imbunatateasca in timp gama de produse. Aceasta informatie ar trebui sa apara in sectiunea Despre Noi, Companie sau Contact. De exemplu, magazinul Bocane.ro si-a inceput activitatea online in 2011.
- Magazinul prezinta un minim de informatii necesare: numele firmei care opereaza magazinul, date clare de contact si programul cu clientii, adresa, datele de identificare fiscala si inregistrare la Registrul Comertului. Pe prima pagina trebuie sa existe un link catre ANPC (Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorului). Bocane afiseaza acest tip de date atat in sectiunea Despre Noi cat si in Contact.
- Politicile comerciale (cum sunt Livrarea produselor si Modalitatile de Plata) si cele aplicate in raporturile cu clientii (Politica de Returnare si cea de Confidentialitate), Termenii si Conditiile de folosire a serviciilor, etc. trebuie sa fie clar afisate in magazin si usor de gasit si inteles. Daca ai intrebari sau nelamuriri este mai bine sa contactezi magazinul si sa te lamuresti inainte de a plasa o comanda.
- Produsele au imagini clare, de mari dimensiuni, si descrieri ale produselor care contin cat mai multe informatii. Investitia necesara realizarii unor imagini de buna calitate ale produselor si angajarii de personal care sa realizeze descrieri placute si informative nu sunt la indemana oricui, si sunt indicii destul de clare ca ai de-a face cu un magazin serios.
- Costurile produselor si serviciilor aferente (de exemplu, livrarea), modalitatile de plata si termenul de livrare sunt clar afisate si disponibile de la inceput. In magazinul Bocane toate aceste informatii sunt disponibile in pagina produsului.
- Daca magazinul permite verificarea coletului inainte de plata acesta este un argument convingator in favoarea sa. Bocane ofera clientilor sai optiunea de Deschidere Colet cu un cost de numai 5 Lei.
- Contacteaza magazinul si solicita informatii daca ai nelamuriri. Un magazin serios ofera suport printr-o conversatie placuta, politicoasa si mai ales informativa. O sectiune in care alti clienti au lasat pareri scrise este cu siguranta utila. Daca exista si pareri negative sau care descriu diverse probleme cresc sansele ca parerile sa fie reale si mai ales ca magazinul sa nu stearga parerile negative pe care le primeste.
- Verifica Politica de Returnare. Chiar si un produs comandat dintr-un magazin serios poate sa nu ti se potriveasca sau sa nu iti placa. Nu uita ca legislatia obliga magazinele online sa accepte returnarea produselor livrate pentru cel putin 14 zile din momentul primirii de catre client, cu rare exceptii. Magazinul Bocane ofera un termen de returnare de 30 de zile pentru marea majoritate a produselor.
- Nu in ultimul rand, arunca o privire generala asupra magazinului. Asa cum un magazin frumos si ingrijit din mall este mai placut de vizitat si convinge mai multi clienti, un magazin online presupune cheltuieli de intretinere si design care nu sunt la indemana oricui, deci de multe ori un magazin frumos este si un magazin serios.
Speram ca ti-am putut fi de ajutor cu acest mic ghid si ca vei folosi aceste informatii pentru a iti face cumparaturile online mai sigure si mai placute!
0 comentarii